Partnerzy serwisu:
Pasażer

Przewozy Regionalne pracują nad biletem elektronicznym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Przewozy Regionalne pracują nad biletem elektronicznym
Pomimo internetowego systemu sprzedaży biletów w przeciwieństwie do PKP Intercity, Przewozy Regionalne nie akceptują biletów okazywanych w formie elektronicznej na ekranie urządzeń mobilnych. Czy to się zmieni?


Bilet na przejazd w formie elektronicznej w określonym formacie może zostać wyświetlony na ekranie telefonu komórkowego, laptopa, tabletu bądź innego urządzenia. Znajdujący się na dokumencie specjalny kod 2D umożliwia zeskanowanie i sprawdzenie poprawności biletu. Taką możliwość oferuje od dłuższego czasu PKP Intercity. Zakupionego w Internecie biletu nie trzeba drukować, wystarczy okazać go na ekranie urządzenia.

Takiej możliwości nie mamy w pociągach Przewozów Regionalnych. Pomimo rozwiniętego internetowego systemu sprzedaży biletów tego przewoźnika, nie można okazać biletu na urządzeniu mobilnym. Zakupiony w sieci bilet należy wydrukować. W sytuacji braku możliwości druku, nie da się kupić biletu tuż przed podróżą unikając kolejek przy kasie. Okazany niewydrukowany bilet jest nieważny.

Będą zmiany

Od dłuższego czasu Przewozy Regionalne pracują jednak nad systemem, który umożliwi dopasowanie kodu 2D do wielkości ekranu w danym urządzeniu mobilnym, bez czego nie ma na chwilę obecną mowy o wprowadzeniu tzw. „biletu elektronicznego”. Wprowadzenie tego rodzaju biletów może nastąpić już w przyszłym roku.

– W przypadku biletów kupowanych w internetowym systemie sprzedaży niezwykle ważne jest, by wielkość kodu 2D była automatycznie dostosowywana do wielkości ekranów telefonów. Z uwagi na fakt, iż nasi pasażerowie korzystają z urządzeń różnych generacji, wyposażonych w ekrany o zróżnicowanej wielkości i rozdzielczości, nie chcemy, aby bilet okazywany był jako plik w formacie PDF – tłumaczy Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

By znaleźć rozwiązanie konieczne było testowanie innych rozwiązań. –  Testowaliśmy tego typu rozwiązanie, ale ze względu na występujące problemy z odczytem biletów przez terminale mobilne, zdecydowaliśmy się na wdrożenie technologii, która będzie umożliwiała łatwe dostosowanie znajdujących się na bilecie kodów do wielkości ekranów telefonów komórkowych – powiedział Michał Stilger.

Przewozy Regionalne pracują również nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletu przez telefon komórkowy. W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Michał Stilger przyznał, że taka usługa będzie dostępna najprawdopodobniej już w przyszłym roku.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5